Εσύ, ποιο χρώμα επιλέγεις;

Αν και είναι all time classic συστατικό μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, τα φρούτα και τα λαχανικά ακόμα περισσότερο -τώρα που ο καιρός είναι καλός και ο υδράργυρος ανεβαίνει- αποτελούν must.

Ας δούμε όμως τι σημαίνουν τα χρώματά τους!

Τομάτα, καρπούζι, κεράσι, φράουλα, ρόδι -ή αλλιώς τα κόκκινα– οφείλουν το χρώμα τους στο λυκοπένιο. Υπάρχουν ερευνητικά αποτελέσματα, που δείχνουν, ότι το λυκοπένιο μπορεί να συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς, καθώς και στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη. Οι σχετικές έρευνες συνεχίζονται.

Τα κίτρινα και πορτοκαλί… λεμόνι, πορτοκάλι, καλαμπόκι, βερίκοκο, πεπόνι, καρότο περιέχουν καροτενοειδή, τα οποία είναι αντιοξειδωτικές ουσίες, που μπορούν να προσφέρουν στην καλή λειτουργία της όρασης και να βοηθήσουν θετικά στην υγεία του δέρματος.

Τα λευκά όπως το κουνουπίδι, το αχλάδι, η μπανάνα και το μήλο περιέχουν φυτικές ίνες και διαθέτουν κάποιες αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Το μωβ χρώμα στο σύκο, τη μελιτζάνα και το σταφύλι δείχνει την υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά συστατικά.

Τα πράσινα… αγγούρι, ακτινίδιο, μπρόκολο, φασολάκια περιέχουν βιταμίνες και σίδηρο.

Η πιο σωστή επιλογή είναι να συνδυάζεις μερίδες από όλα τα χρώματα.

Και βέβαια, όσον αφορά στο τσάι, το πράσινο αποτελεί ιδανική επιλογή.

2017-05-10T12:31:00+00:00