Salamba Sirsasana / Η στάση του τρίποδα.

Χτίζει τη δύναμη του πυρήνα μας. Ενισχύει και εκτείνει τους κοιλιακούς μυς και τους μυς των ποδιών, ενώ βελτιώνει τη νοητική συγκέντρωση και την ευαισθητοποίηση. Βελτιώνει επίσης την ισορροπία, την αυτοεκτίμηση και την εμπιστοσύνη μας. Θα μας κάνει να χαμογελάσουμε για λίγο. Είναι μια φυσική θεραπεία για πονοκεφάλους, για την ήπια συμφόρηση, το στρες, την κούραση, τη δυσκοιλιότητα και την κακή κυκλοφορία του αίματος.

Την άσκηση αυτή θα πρέπει να την πραγματο-ποιήσουμε σε μαλακή και σταθερή επιφάνεια, για να αποφύγουμε τυχόν τραυματισμούς. Προσπαθούμε να ευθυγραμμίσουμε το κεφάλι με τη σπονδυλική στήλη. Τις πρώτες φορές που πραγματοποιούμε την άσκηση, ζητάμε τη βοήθεια κάποιου ή την κάνουμε μπροστά από έναν τοίχο.
Γονατίζουμε στο έδαφος και τοποθετούμε την κορυφή του κεφαλιού στο πάτωμα και τις παλάμες των χεριών μας στο άνοιγμα των ώμων. Τα δάχτυλα των χεριών μας κοιτούν μπροστά και οι αγκώνες μας βρίσκονται κλειστοί σε ορθή γωνία (προσπαθούμε να μην ανοίγουν).

Πατάμε τα δάχτυλα των ποδιών στο πάτωμα, τεντώνουμε αργά τα πόδια και προσπαθούμε να περπατήσουμε βήμα-βήμα μεταφέροντας σταδιακά το βάρος του κορμού μας προς το κεφάλι. Σε κάθε βήμα υψώνουμε σιγά-σιγά τη λεκάνη και ενεργοποιούμε πολύ καλά τους κοιλιακούς μυς, ενώ σπρώχνουμε τον κόκκυγά μας προς τα πάνω.
Μένουμε για λίγο σε αυτήν τη θέση, ώστε να σιγουρευτούμε ότι οι ώμοι μας βρίσκονται κάτω και μακριά από τον αυχένα.
Παίρνουμε βαθιά εισπνοή και πιέζουμε τις παλάμες μας καλά στο έδαφος, λυγίζουμε τα γόνατα και τα φέρνουμε κοντά στην κοιλιά, έχοντας πολύ καλά ενεργοποιημένους τους κοιλιακούς μας μυς. (Εάν σε αυτήν τη φάση θέλουμε απλώς να δυναμώσουμε τους κοιλιακούς μυς και τους ώμους, ανεβοκατεβάζουμε τα πόδια από το πάτωμα στην κοιλιά και από την κοιλιά στο πάτωμα).
Από αυτήν τη θέση τεντώνουμε σιγά-σιγά τα πόδια ψηλά προς τον ουρανό, φροντίζοντας οι αγκώνες να παραμένουν κλειστοί, οι ώμοι να βρίσκονται μακριά από τον αυχένα και η κοιλιά μας να είναι πολύ καλά ενεργοποιημένη. Αν χρειάζεται, βοηθάμε με τα χέρια, ώστε να διορθώνουμε την ισορροπία μας.

2017-04-19T14:12:22+00:00